Sport, fællesskab og fede oplevelser

Aalborg Sportshøjskole er idrætshøjskolen for dig der elsker sport og træning. Her kan du fordybe dig i din yndlingssport eller prøve kræfter med nye idrætsformer. På idrætshøjskolen / højskolen er der plads til nybegyndere såvel som erfarne sportsudøvere. Det vigtigste er at du er klar på at give den gas og udvikle dig – både fysisk og personligt. Og så er du under hele dit højskoleophold omgivet af andre unge mennesker, der er lige så vild med sport og fællesskab, som du er!

HovedfagNy  SidefagNy  Fordybelsesfag  Fordybelsesfag

Hvornår kan jeg starte? Og hvilke fag kan jeg vælge?

Vi er en idrætshøjskole med over 60 forskellige fag at vælge mellem. Efter du har valgt perioden for dit højskoleophold, kan du sammensætte dit eget skema med ét hovedfag, sidefag, fordybelsesfag, interessefag og to valgfag.

PRØV AT SAMMENSÆT DIT EGET SKEMA

Vælger du en af vores diplomtræneruddannelser, skal du starte i august og gå på højskolen i 44 uger. Derudover skal du have fysiologi og træningslærer som sidefag, personlig træner som interessefag, anatomi og skadeslærer som fordybelsesfag i foråret og ledelse, pædagogik og psykologi som fordybelsesfag i efteråret.

ValgAfFag2022

Mærk stemningen på Aalborg Sportshøjskole

Overvejer du et højskoleophold, men er i tvivl om det er noget for dig?
Så har du selvfølgelig mulighed for at besøge os til en gratis rundvisning, så du kan mærke højskolestemningen og se vores mange faciliteter med egne øjne. Du kan også starte med at se vores virtuelle rundvisningsfilm fra idrætshøjskolen.

BOOK RUNDVISNING

Hverdagen på Aalborg Sportshøjskole

Som elev på Aalborg Sportshøjskole bliver du en del af et helt unikt fællesskab. Hverdagen på idrætshøjskolen er fyldt med sport og læring, mens fritiden og weekenderne bruges på sociale aktiviteter.

Video:

Ny elev

Næste indtag er onsdag den 2. august i enten 20 eller 44 uger
hvor vi har ledig pladser 👍

Podcast Højskolehjørnet

Følg med i hverdagen på Aalborg Sportshøjskole, hvor du løbende kan høre afsnit om, hvad vi foretager os i det energiske miljø.

Gammel elevstævne

Lørdag den 26. august slås dørene atter op til den årligt tilbagevendende gensynsweekend på Aalborg Sportshøjskole - med et brag af en fest💥

Åbent hus 👍

Kom til åbent hus på Aalborg Sportshøjskole, her har du mulighed for, at møde vores lærere og elever, samt at få et kig på skolens faciliteter.
Fredag den 1. sept.
Fredag den 3. nov.

MåskeDanmarks bedste højskoleværelser 👍

Fra august 2023 kan vi tilbyde alle højskoleelever et værelse med både tekøkken, god skabsplads, toilet OG bad.
OG nu også alle med køleskab