Overskrift:

Frivend (power clean)

Kort beskrivelse:

Frivend bruges hovedsagligt den store sædemuskel ,hasemusklerne, lægmuskulaturen, skuldermuskulaturen og kappemusklen.

Oversigtsbillede:
Frivend (power clean)
Beskrivelse:

Frivend gulv: I denne øvelse bruges hovedsagligt den store sædemuskel (Gluteus maximus), hasemusklerne (Biceps femoris, semimembranosus, semitendinosus), lægmuskulaturen (Soleus, Gastrocnemius), skuldermuskulaturen (Deltoideus), kappemusklen (Trapezius). 

  • Billede 1: Vægtstangen skal være helt inde ved skinnebenet, armene strakte. Benene skal være let bøjet. Brystet skydes let frem og blikket rettes ligefrem. Ryggen skal holdes ret og spændt. 
  • Billede 2-5: Begynd hivet med optimal hastighed og accelerer derefter. Hold ryggen spændt og sørg for at skuldrene er fremme over stangen.
  • Billede 6: Ryggen rettes ud samtidig med at benene strækkes, hiv højt med kappemusklen og først derefter må armene bøjes. 
  • Billede 7-8: Arbejd dig under stangen med armene, samtidig med at lårenes bagside arbejder aktivt og fødderne flyttes ud til siden. Inden slutpositionen opnås, startes opbremsningen med benene, albuerne har da vredet sig frem under vægtstangen, pegende let ud til siden.
  • Billede 9: Slap ikke af i slutpositionen, hold overkroppen ret og spænd imod med benene. Når du har fuld kontrol over vægten, så rejs dig. Udfør øvelsen eksplosivt og hurtigt, men med fuld kontrol.


Kommentarer

Kommentarer:

Anbefalinger til dig

Anbefalinger:
SENESTE
MEST POPULÆRE

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.