Overskrift:

Stødvend (Clean)

Kort beskrivelse:

I dnne øvelse bruges hovedsagligt den store sædemuskel, hasemusklerne, lægmuskulaturen, skuldermuskulaturen og kappemusklen

Oversigtsbillede:
Stødvend (Clean)
Beskrivelse:

Jerk (opadstød): I denne øvelse bruges hovedsagligt den store sædemuskel (Gluteus maximus), hasemusklerne (Biceps femoris, semimembranosus, semitendinosus), lægmuskulaturen (Soleus, Gastrocnemius), skuldermuskulaturen (Deltoideus), kappemusklen (Trapezius). 

  • Billede 1: Stå med strakte ben med fødderne i hoftebredde, ret ryg og kig lige frem. Stangen skal hvile på toppen af brystkassen. 
  • Kravebenet og deltamusklerne. Armene skal være i skulderbredde, med albuerne pegende let fremad. 
  • Billede 2: Gå ned i knæ, mens du holder spændingen i overkroppen.
  • Billede 3-4: Stød nu stangen over hovedet ved hjælp af den kraft du generer fra benene ved at sætte af fra hele foden. Du skal lande i udfaldet samtidig med at armene er helt strakte (se illustration nedenfor). Benene skal være placereret således at den ene fod er placeret bag kroppen, med et mindre bøj i knæet, sådan der er lidt eftergivenhed i benet. Det andet ben skal være foran kroppen, med skinnebenet i en lodret position, sådan at knæet ikke er direkte over foden. Dette sørger for at vægten er jævnt fordelt. Sørg for at holde spændingen i overkroppen under hele øvelsen.
  • Billede 5: Saml benene ved at trække det forreste ben lidt tilbage og herefter føres det bagerste ben frem.



Kommentarer

Kommentarer:

Anbefalinger til dig

Anbefalinger:
SENESTE
MEST POPULÆRE

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.