Overskrift:

Træk (Snatch)

Kort beskrivelse:

Denne øvelse bruger hovedsagligt den store sædemuskel, hasemusklerne, lægmuskulaturen, skuldermuskulaturen, kappemusklen.

Oversigtsbillede:
Træk (Snatch)
Beskrivelse:

Denne øvelse er kompleks og bruger derfor den store sædemuskel (Gluteus maximus), hasemusklerne (Biceps femoris, semimembranosus), lægmuskulaturen (Soleus, Gastrocnemius), skuldermuskulaturen (Deltoideus), kappemusklen. I denne øvelse skal der lægges vægt på kroppens nedsætningshastighed, hvorfor der er mere arbejde i benmuskulaturen. 

  • Billede 1: Vægtstangen skal være helt inde ved skinnebenet. Benene skal være i skulderbredde og bøjet. Armene skal være strakte. Ryggen skal være ret og spændt, mens blikket rettes fremad. 
  • Billede 2-3: Spændet i ryggen fastholdes, mens kroppen rejses.
  • Billede 4-5: Vægtstangen skal nu være helt inde ved kroppen, mens kroppen rettes helt ud i oprejst position i en fortsat bevægelse. Kom så langt ned med ballerne som muligt. 
  • Billede 6-7: Arbejd dig under stangen med armene, samtidig med at lårenes bagside arbejder aktivt og fødderne flyttes ud til siden. 
  • Billede 8-9: Pres kroppen op, indtil en oprejst position er opnået.

Kommentarer

Kommentarer:

Anbefalinger til dig

Anbefalinger:
SENESTE
MEST POPULÆRE

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.