logo_2016
search-button
Navn:

Fitness energy og flowtræning

Yellow label:
Yellow tag:
Fitness energy og flowtræning
Kort beskrivelse:

Vælg fitness energy og flowtræning som dit sidefag, og få hele to ting på en gang. Fitness energy giver dig sved på panden og høj puls, mens fitness flowtræningen skaber ro i kroppen og harmoni i sjælen, gennem yoga og meditation.

YT Video:
Lang beskrivelse:

På fitness energy og flowtræning vil vi udfordre dig på flere måder. Du vil få pulsen op. Vi garanterer det bliver hårdt, men samtidig også utrolig sjovt. Du vil opleve balance mellem krop og sjæl.

Vi arbejder bl.a. med

  • Yoga, herunder kan du afprøve akroyoga, yin og yang yoga, mindfullness, vejrtrækningsøvelser, mindwalk 
  • Outdoortræning 
  • Puls og power 
  • TRX
  • Vinterbadning 
  • High Intensity Interval Training, herunder tabata 
  • Holdcykling på bodybike cykler 
  • Foamrolling/mobilitet
  • Cirkeltræning 
  • Boksetræning
  • Bodypump 
  • Step
  • Danseserier 
  • SUP Fitness/SUP Yoga (gennemførsel er afhængig af vejret)
  • Foamrolling 
  • Medicin bold
  • Der vil være 2 timers selvstudie i sidefaget

Fitness flowtræning

I denne del af undervisningen skaber vi balance mellem krop og sjæl. Vi arbejder intensivt med flowtræning; Yoga, pilates, foamrolling, meditation og dynamiske bevægelser. Vi har fokus på smidighed, styrke, åndedræt og indre ro og harmoni. Du vil blive præsenteret for forskellige træningsformer, som alle sigter mod at øge din kropsbevidsthed. Vi arbejder både med lange stræk af kroppen og mere dynamisk flowtræning, hvor pulsen også kommer op. 

Fitness energy 

I denne del af undervisningen bliver det hårdt, men på den fede måde. Gennem en lang række discipliner arbejder vi med puls, styrke, sved på panden og smil på læben.

Du får pulsen op når musikken buldrer og holdet præsterer det maksimale i holdcyklingstimerne og til den hårde og effektive træning til motionsboksning. Vi arbejder med løb, sjipning, medicinbolde, plethandsker og slagtræning på sandsække – bare rolig; du kommer ikke i kamp med andre end dig selv.

For at supplere konditionstræningen arbejder vi også med elementer af styrketræning som TRX, små og store bolde o. lign. hvor du primært bruger din egen krop som modstand.

Bliv fit og kom i balance med fitness energy og flowtræning

Bestil brochure

2019FitnessEnergyFlowtraning2

Fakta

Type uddannelse:
Varighed:
9, 17, 20 og 24 uger. (efteråret og foråret)
Hvornår / næste indtag:
Skoleåret 2020/21
  • 18. oktober 2020 (9 uger)
  • 10. januar 2021 (25 uger)
  • 28. februar 2021 (9 eller 18 uger)

Skoleåret 2021/22

  • 1. august 2021 (20 uger)

Vi vil sætte pris på at få din tilmelding i god tid før studieårets begyndelse, da vi optager elever, så længe der er ledige pladser. Studerende bliver optaget i den rækkefølge, de tilmelder sig. 

Rejser:
Dokumentation:
Økonomi:
Tilmeld link:

I samarbejde med

Partners logos:
Lang beskrivelse 2:

FitnessEnergyFlowtraning2020

Sidefagets opbygning

Udover dit sidefag Sidefag skal du vælge et hovedfag Hovedfag, som du kunne tænke dig at beskæftige dig med. 

Sidefag

2019Fitness6

Tilmeld fitness energy og flowtræning

Hvad siger tidligere elever

Udtalelser:

Anbefalinger til dig

New Anbefalinger:

Dine undervisere

Medarbejdere:
Navn:

Jane Flæng

Afdeling:
Undervisere
Beskrivelse:
Jane Flæng har gennem flere år arbejdet i fitnessbranchen med både unge som ældre og har altid fingeren på pulsen. Hun er uddannet på skolen i 2010 og derudover uddannet ernæringsrådgiver, løbe-, kettlebell- og TRX instruktør samt yogalærer. Med sin store erfaring og kandidat i idræt er Jane ansvarlig for skolens fitnesslinjer samt coachunderviser og studievejledning.
E-mail:
YouTube icon:
LinkedIn icon:
Instagram icon:
Facebook icon: