Syng spis og snak

Billede:
Syng spis og snak
Lang beskrivelse:

Sognepræst Morten Skovsted, der står bag Salmer.dk, var formand for redaktionsgruppen bag salmebogstillægget '100 salmer' og skriver fast i Kristeligt Dagblad og salmer og sang.

Morten tilbyder et foredrag / en sangaften om salmernes historie i Højskolesangbogen og om de salmer, der står i den nye udgave, ikke mindst de nye af dem. Morten skriver flg. om aftenen: Salmerne har fra begyndelsen fyldt meget i Højskolesangbogen, ikke mindst de folkekære, bibelhistoriske salmer fra Grundtvigs hånd. Disse fylder med tiden mindre og mindre, men salmerne har fortsat en stor betydning - også i den nye udgave - og man kan argumentere for, at de på en måde fylder endnu mere end tidligere.
I dette foredrag skal vi blive klogere på Højskolesangbogens udvikling, og vi skal se nærmere på, hvilke salmer, der er med i den nuværende Højskolesangbog, og hvad man kan udlede af redaktionsgruppens fravalg og tilvalg. Vi skal naturligvis også synge en masse salmer.

Programmet for aftenen er som følger:
Kl. 19.15-20.10 vi synger
Kl. 20.10-20.30 kaffe/hjemmebag
Kl. 20.30-21.15 vi synger, og de sidste 20 minutter ønsker fra salen

NordeaFonden

Med hjælp fra Nordea-fonden har højskolerne/friskolerne/efterskolerne skabt et projekt, der skal få danskerne til at mødes til hygge og -sang. Formålet er at sprede glæden og værdien ved fællessang og samtale i hele samfundet.

50 kr.
01-05-2023