TIL FORSIDEN

Hvis du ønsker, at træne i skolens træningscenter, skal du kontakte Foreningen Sportshøjskolen

ForeningenSportshøjskolenLogo

CrossFit

SPH-Gym er et godkendt affiliate CrossFit center. CrossFit er en træningsform med en stor varieret, højintens og funktionel træning, derfor styrker man mange forskellige dele af ens krop på en gang.

CrossFit Journal: The Performance-Based Lifestyle Resource

6_SPH-GymBillede2018
11_SPH-GymBillede2018

Styrkeløft

SPH-Gym har altid haft stor fokus på hele kropsøvelser og frivægtstræning, heriblandt øvelserne indenfor styrkeløft. Her er de 3 kongeøvelser squat, bænk og dødløft særdeles kendt, som også er langt mere anvendte end vægtløftningsdisciplinerne, da styrkeøvelserne er mindre kompliceret. Hvor squat er den mest komplekse øvelse af de 3 klassiske styrkedisciplinerne.

Vægtløftning

SPH-Gym har altid haft stor fokus på hele kropsøvelser og frivægtstræning, heriblandt øvelserne indenfor vægtløftning, hvor flest kender de to Olympiske discipliner træk og stød eller snatch og clean, som de også er kendt under. Derudover findes der råtræk (power snatch), frivendt (power clean) og jerk som også er velkendte øvelser.

7_SPH-GymBillede2018

Anti Doping Danmark

SPH-Gym er medlem af Anti Doping Danmark. Dette betyder, at du altid kan udtages til dopingkontrol, når du træner hos os. En positiv dopingtest medfører, at du udelukkes fra at træne i SPH-Gym og i alle andre centre, der har en kontrolaftale med Anti Doping Danmark i to år. Nægter du at deltage i dopingkontrollen, betragtes det som en positiv prøve.

Banner900x180px

- annonce -