Højskole elevportræt

Når ét højskoleophold ikke er nok

Når ét højskoleophold ikke er nok kan man heldigvis forlænge 🤩

Sofus startede på Aalborg Sportshøjskole i august 2022 og valgte at forlænge sit højskoleophold indtil juni 2023, da et halvt år på højskole ikke var nok for ham.
Vi har bl.a. spurgt Sofus hvorfor han valgte at tage på højskole og hvorfor han valgte at forlænge sit højskoleophold:

Hvorfor valgte du at tage på højskole?

Jamen jeg valgte at tage på højskole fordi jeg gerne ville være et sted hvor jeg kunne udfolde mine interesser, og det var især CrossFit. Så for at være et sted hvor der også var en masse andre der synes det er megafedt at lave CrossFit, og så bare have et halvt år til at starte med, hvor man bare kan hygge sig.

Hvorfor valgte du Aalborg Sportshøjskole?

Jamen det gjorde jeg fordi jeg havde været inde og kigge på nogle forskellige højskoler og jeg ville gerne lave noget med CrossFit. Der så det ud som om, at det var Aalborg Sportshøjskole hvor der var de bedste og mest kompetente lærere, og hvor man kunne få mest ud af det, så det var derfor.

Hvorfor valgte du at forlænge dit højskoleophold?

Det gjorde jeg fordi jeg havde fået en masse gode venner på højskolen og et halvt år det var ikke nok. Jeg synes stadig der var en masse jeg kunne nå at opleve, og så var der bare så mange fede mennesker og dem gad jeg godt at bruge et halvt år mere på.

Hvad er det fedeste ved højskolelivet?

Det fedeste ved højskolelivet, det er hverdagen på højskolen. At man bare kan gå over i gymmet og træne, og så komme herover i hall'en bagefter og sidde sammen med alle ens bedste venner og bare slappe af, spille et spil eller spille noget pool.

Hvad har du fået ud af dit højskoleophold?

Altså først og fremmest har jeg fået en masse gode venner - nogle af de bedste venner jeg har. Og så har jeg lært en masse - både om den sport jeg har valgt og generelt om livet.

Hør ham svare på spørgsmålene i videoen ⬇️

Forlængelse af højskoleopholdet 🙌🏼

Sasia startede på Aalborg Sportshøjskole i efteråret 2022 og valgte at forlænge sit højskoleophold indtil juni 2023, da hun ikke kunne undvære højskolelivet.
Vi har bl.a. spurgt Sasia hvorfor hun valgte at tage på højskole og hvorfor hun valgte at forlænge sit højskoleophold:

Hvorfor valgte du at tage på højskole?

Jeg valgte at tage på højskole fordi jeg stod imellem touddannelser. Jeg var blevet optaget på min drømmeuddannelse og havde ligedroppet ud af den uddannelse jeg var i gang med, og så havde jeg bare ikke ligenoget at foretage mig, og så helt tilfældigt så jeg en reklame for AalborgSportshøjskole og tænkte at det lød mega fedt at få lov til at tage på højskoleog få massere tid til at dyrke de interesser jeg går op i. Jeg har altid drømtom at tage på højskole og så var det bare helt oplagt lige der.

Hvorfor valgte du Aalborg Sportshøjskole?

Jeg valgte Aalborg Sportshøjskole fordi det er en højskoleder har lidt nogle andre sportsfag end mange af de andre idrætshøjskoler. Mankan nørde mere i vægtløftning, styrkeløft og CrossFit, som er noget af det jeggår op i. Og så har de også bare et helt vildt stort valg af alle mulige andrefag. Både musik, friluftsliv og krea, så man kan kombinere alt muligt samtidigtmed at man dyrker helt vildt meget sport.

Hvorfor valgte du at forlænge dit højskoleophold?

Jeg valgte at forlænge mit ophold fordi at jeg hurtigt da jegstartede her fandt ud af, at det var egentlig det jeg havde behov for lige nu imit liv. At få lov til at gøre noget for mig selv og bare have det fedt. Og såsynes jeg bare at der var så meget her på højskolen som jeg ikke havde fået nokaf. Jeg var ikke færdig med at nørde i mine sportsgrene og jeg var ikke færdigmed at lære mine venner at kende og opleve alt det som højskole nu kan byde på.

Hvad er det fedeste ved højskolelivet?

Noget af det allerfedeste er klart at man kan få lov til atdyrke alt det man brænder for sammen med en masse mennesker og venner, som ogsåbrænder for det samme. Og de muligheder vi har her sammen, det er baremuligheder man ikke får alle mulige andre steder.

Hvad har du fået ud af dit højskoleophold?

Jeg har fået en masse ud af mit højskoleophold, både socialtog også fagligt. Jeg har fået lov til at nørde helt vildt meget i CrossFit,vægtløftning, styrkeløft, men jeg har også opdaget at der er helt vildt mangeandre ting, som jeg aldrig har prøvet før, som er mega fede. Bl.a. har jegskiftet fra CrossFit hovedfag til surfing hovedfag og oplevet at det var megafedt, og prøvet lidt noget klatring, og så har jeg lært helt vildt meget om migselv. Fundet ud af hvor mine grænser er, og hvor mine styrker og svagheder er.

Hør hende svare på spørgsmålene i videoen ⬇️