Kulturrejse til Sri Lanka

Oplev Sri Lankas unikke kultur

Oplev Sri Lankas unikke kultur, majestætiske bjerge, teplantager, vilde elefanter, hyggelige byer og fantastiske strande sammen med dine højskolekammerater. Turen skydes i gang med 8 dages rundrejse gennem højlandets unikke seværdigheder efterfulgt af 3 rolige dage ved sydkysten med mulighed for at bade, surfe, snorkle og opleve den lokale kultur.

Sri Lanka er en frodig og bjergrig østat i Sydasien med en kulturarv på flere tusinde år og et farverigt folkefærd. Udover kulturelle oplevelser med templer, markeder og traditionel dans, byder øen på et rigt dyreliv og enestående natur med vandfald, bjerge, teplantager, frodige skove og eksotiske strande.

På kulturrejsen til Sri Lanka skal vi opleve landets unikke kultur, natur og dyreliv på nær hånd. Vi starter med en 8 dages rundrejse på øen, hvor vi ser nogle af de mest spektakulære seværdigheder fra Unescos verdensarvsliste. Undervejs bliver du udfordret med river rafting, zipline og hiking til Sigiriya Rock og Little Adams Peak. Derudover oplever vi nogle af de smukkeste togruter i verden, teplantager i lange baner og safari, hvor vi kommer helt tæt på Sri Lankas elefanter. Rejsen afrundes med 3 dage ved kysten, hvor der er mulighed for at slappe af, bade, surfe, snorkle, dyrke se hvaler og opleve den lokale kultur.

Overskrift

Oplev Sri Lankas unikke kultur

Billede/video

Rejseprogram

Dag 1
Ankomst med fly til Columbo.
Overnatning i Negombo.

Dag 2

Transport til Sigiraya by.
Elefantsafari i Minneriya National Park (eller anden nationalpark - afhængig af elefanterne).
Muligt skolebesøg og chance for at snakke med de lokale.

Dag 3
Bestige Sigiriya rock fortress tidligt om morgenen.
Cykeltur til Polonnaruwa.
Afrejse mod Kandy.

Dag 4
Kandy rundt på tuk tuk (World heritage).
Besøge Temple of tooth (et af de allerhelligste steder for buddhister med det der efter sigende er Buddhas tand).
Transport mod Nuwara Eliya, hvor vi skal rafte.

Dag 5
Besøge en teplantage med mulighed for at plukke te.
Gåtur til vandfald.
Skovtur I Victoriaparken.

Dag 6
Bestige Little Adams peak.
Zipline ned (max 110 kilo).

Dag 7
Jeep safari i Yala National park.
Ravana Ella vandfaldet.

Dag 8
Kajaktur i mangroven ved Rekawa lagunen i Tangalle.
Mulighed for surfing og afslapning.

Dag 9-11
Vi bor i Tartaruga Unawatuna nær Galle.
Mulighed for snorkling.
Mulighed for at se hvaler.
Mulighed for tur til Columbo.
Surfing og gåture.

Dag 12
Hjemrejse

SriLanka2023_Oversigt

Hvornår: Ca. uge 39 - uge 40
Pris: ca. 17.500 DKK incl. fly, kost, logi og transport
Hvem kan deltage: Alle (minimum 12 personer)

Vacciner

For at komme med på turen, kræves det at du er vaccineret for følgende:
Stivkrampe og difteri (som har været en del af børnevaccinationsprogrammet siden 1950, og hvis du ikke har det, koster det samlet 315 kr.
Hepatitis A (pris 1210 kr for to doser )
Det er dit eget ansvar at have styr på vaccinationer, og det skal ske i samarbejde med egen læge

* Der tages forbehold for generelle prisstigninger og fejl samt ret til ændringer i programmet og tidsplaner forbeholdes