Vandrekursus på højskole

Oplev naturen på første række

Oplev nogle af de smukkeste områder af det danske landskab stråle på den bedste tid af året. Den nordjyske natur er helt enestående, og selvom højskolen ligger inde midt i storbyen, skal man ikke køre langt for at opleve den, hvad end man begiver sig mod nord, syd, øst eller vest.

AFLYST

Undervejs i løbet af ugen skal vi opleve, hvor forskellig naturen kan være, når vi besøger fantastiske strande, storslåede skove, og måske det også viser sig, at selv storbyen gemmer på sine helt egne perler?

Vandrekurserne på højskole går til

Turene vil undervejs tage os vestpå til Thy Nationalpark, mod nord til Svinkløv Klitplantage og Rubjerg Knude, til det østlige Vendsyssel ved Dronninglund Storskov og Hammer Bakker, samt mod syd til Rebild bakker og Rold Skov. Dette er nogle af de smukkeste steder, man kan opleve i Nordjylland, og samtidig gemmer de også alle sammen på deres helt egen historie, som vi naturligvis også dykker ned i.

Overskrift

Vandrekursus

Den nordjyske natur er helt enestående

Billede/video

Vandreruternes længde vil ligge i omegnen af 10-15 km, og vi går i et tempo, hvor der er tid til at nyde naturen, samt til at stoppe op og høre fortællinger og røverhistorier om områderne, så de fleste vil kunne være med. Det nordjyske landskab er dog også kendt for at være bakket og kuperet, så der kan også forventes trætte ben om aftenen – det vil derfor ikke være en ulempe at have smugtrænet på forhånd.

Når så vi alle sidder med ømme stænger om aftenen, kan vi nyde det ægte højskoleliv med fællesspisning i spisesalen, sangaften, foredrag og alt andet godt, som højskolen har at byde på.

➡️ Se programmet for vandrekurset

Værd at vide

På nogle af turene skal det forventes, at man selv skal sørge for transport til vandredestinationerne – enten ved kørsel i egen bil eller samkørsel. Andre dage står højskolen for transporten.

Husk: Gode vandresko/støvler, drikkedunk, evt. madkasse samt tøj til omskifteligt vejr.

Hvornår udbydes vandrekurset

Uge 27: Søndag den 30. juni 2024 – lørdag den 6. juli 2024
Max. 25 kursister

Tilmeld vandrekursus

4.995 DKK pr. person (kurset er omfattet af reglerne om momsfri undervisning)
Prisen er inkl. kost, logi, linned, dyner, puder, sengelinned, 1 badehåndklæde samt 1 alm. håndklæde og undervisning.
I forbindelse med din/jeres tilmelding betaler i for hele opholdet

Mod ekstra betaling: Enkeltværelse med bad á 600 DKK

Afbestilling

Det kan ske, at du bliver nødt til at afbestille dit kursus hos os, grundet sygedom eller andet. Derfor anbefaler vi, at du tegner en afbestillingsforsikring hos dit eget forsikringsselskab eller hos Europæiske Rejseforsikring.

Melder du afbud MERE end 1 måned før kursusstart får du 50% tilbage.
Melder du afbud MINDRE end 1 måned før kursusstart, ydes ingen refusion.
Du har 14-dags fortrydelsesret fra tilmeldingen. Hele beløbet for kurset opkræves efter de 14 dage

Indkvartering

Alle kursister indkvarteres i renoverede lejligheder med bad, toilet og køleskab. Hvis vi selv skal sige det, er det de måske bedste højskoleværelser i Danmark. Dyner, puder, sengelinned, håndklæde findes på alle værelser. Derudover er der vaskemaskiner og tørretumblere i boligfløjen.

Indkvartering på vandrekurset på højskole

Ansvarlig for vandrekurset

Simon Sundahl Møller

Simon er ansvarlig for kandrekurset på højskolen