Outdoor kursus

Udeliv og højskole i Nordjyllands hjerte

På højskolens Outdoor kursus i uge 27, inviterer vi dig/Jer til en uge fyldt med eventyr og samvær, hvor du får mulighed for at udforske og nyde Danmarks fantastiske natur. Vores mål er at inspirere dig til at bruge mere tid udendørs og opdage de utallige friluftsmuligheder, som vores smukke land byder på.

AFLYST

Dette kursus er ikke kun en rejse gennem Nordjyllands natur, men også en dybdegående oplevelse af højskolelivet. Du vil nyde godt af det sociale samvær, spændende foredrag, sang, og selvfølgelig lækker mad. Uanset dit erfaringsniveau med outdoor-aktiviteter, vil vores erfarne instruktører sikre, at du får de nødvendige færdigheder og selvtillid til at nyde hver aktivitet fuldt ud.

Opleve det bedste af Nordjylland og højskolelivet

Stor naturoplevelser i vente

Vi vil forsøge at præsenterer forskellige aktivitetstyper indenfor Outdoor – så du får en super oplevelse i juli i Nordjylland, og måske får lyst til at fordybe dig I nogle af aktiviteterne når du kommer hjem til din dagligdag.

➡️ Se programmet for outdoor kurset

En uge med store naturoplevelser

Kajaksejlads på Limfjorden: Start ugen med at glide gennem vandet og oplev Limfjordens skønhed fra en kajak.
Vandretur fra Rubjerg Knude til Løkken: En 10 km lang vandretur langs kysten, hvor du vil opleve Danmarks betagende kystlinje.
Surf og leg i Klitmøller: Besøg det berømte 'Cold Hawaii' og prøv kræfter med paddelsurfing og kajaksurfing i bølgerne.
Mountainbike og orienteringsløb i Rold Skov: Udforsk skovens skjulte stier og test dine evner på vores teknikbane.
Stand Up Paddle, kano og kajak på Voer Å: Afslut ugen med en dag på vandet, hvor du kan vælge mellem forskellige vandaktiviteter.

En sommeruge, du ikke vil glemme

Vores Outdoor kursus er en unik mulighed for at opleve det bedste af Nordjylland og højskolelivet. Vi garanterer dig en uge fyldt med nye venskaber, læring og uforglemmelige naturoplevelser. Kom og vær en del af denne fantastiske rejse!

Hvornår

Uge 27: Søndag den 30. juni 2024 – lørdag den 6. juli 2024
Max. 30 kursister

4.995 DKK pr. person (kurset er omfattet af reglerne om momsfri undervisning)
Prisen er inkl. kost, logi, linned, dyner, puder, sengelinned, 1 badehåndklæde samt 1 alm. håndklæde og undervisning.
I forbindelse med din/jeres tilmelding betaler i for hele opholdet

Mod ekstra betaling: Enkeltværelse med bad á 600 DKK

Afbestilling

Det kan ske, at du bliver nødt til at afbestille dit kursus hos os, grundet sygedom eller andet. Derfor anbefaler vi, at du tegner en afbestillingsforsikring hos dit eget forsikringsselskab eller hos Europæiske Rejseforsikring.

Melder du afbud MERE end 1 måned før kursusstart får du 50% tilbage.
Melder du afbud MINDRE end 1 måned før kursusstart, ydes ingen refusion.
Du har 14-dags fortrydelsesret fra tilmeldingen. Hele beløbet for kurset opkræves efter de 14 dage

Indkvartering

Alle kursister indkvarteres i renoverede lejligheder med bad, toilet og køleskab. Hvis vi selv skal sige det, er det de måske bedste højskoleværelser i Danmark. Dyner, puder, sengelinned, håndklæde findes på alle værelser. Derudover er der vaskemaskiner og tørretumblere i boligfløjen.

Indkvartering under outdoor kurset

Ansvarlig for outdoor kurset

Kim Jensen

Outdoorlærer på Aalborg Sportshøjskole
Uddannet instruktør i bl.a. kajak, kano, SUP, surfing, MTB og klatring.

Kim Jensen er ansvarlig for outdoor kurset