Kursus for lærer og pædagoger

Få inspiration til at inddrage bevægelse

På Aalborg Sportshøjskole tilbyder vi dette inspirerende kurser, som er designet specielt til dig som lærer eller pædagog. Vores mål med dette 5 dags kursus er at berige dit skema med dynamiske bevægelsesaktiviteter, der kan integreres i den daglige undervisning på alle klassetrin.

Vores kursus sigter mod at udstyre dig med både teoretiske og praktiske færdigheder til at planlægge og gennemføre fysisk og sanselig bevægelse for forskellige målgrupper. Du vil lære at anvende disse færdigheder i praksis, udvikle evnen til at skabe kontakt og motivation gennem engagement og nærvær, og effektivt samarbejde med din målgruppe.

Gennem kurset vil du også opdage nye sider af dig selv og dine medkursister. Aktiviteterne fremmer samarbejde på tværs af skoler, aldre, etniske og kulturelle baggrunde. Du vil få indsigt i gruppedynamik og lære at forstå fysiske, psykiske og sociale faktorers indflydelse på individer og grupper.

Kursets kerneområder

Gamle danske idrætslege: Genopdag traditionelle lege og deres rolle i moderne undervisning.
Yoga for børn og unge: Lær at formidle yoga på en sjov og engagerende måde.
Agility er ikke kun for hunde: Udforsk agility-øvelser, der styrker både krop og sind.
Styrketræning med kropsvægt: Effektive og sikre øvelser for alle aldre.
Morgensang med bevægelse: Kombiner sang og fysisk aktivitet for en energisk start på dagen.
Sportsdidaktik: Dyk ned i teorien og praksis bag effektiv sportsundervisning.
Cardio er ikke kun løb: Opdag kreative cardio-øvelser, der motiverer og engagerer.

Endelig vil du få mulighed for at reflektere over fysikkens anvendelsesmuligheder i undervisningen, baseret på egne oplevelser og de pædagogiske teorier, der er arbejdet med på kurset.

Hvornår

Uge 38: Mandag den 16. september – fredag den 20. september 2024
Max. 30 kursister

Det vil være muligt, at komme fra om søndagen den 15. september, hvis du kommer du kommer langvejsfra

3.995 DKK pr. person (kurset er omfattet af reglerne om momsfri undervisning)
Prisen er inkl. kost, logi, linned, dyner, puder, sengelinned, 1 badehåndklæde samt 1 alm. håndklæde og undervisning.
Det er muligt at få tilsendt faktura via EAN nummer til jeres skole / uddannelse institut

Mod ekstra betaling: Enkeltværelse med bad á 600 DKK

Afbestilling

Det kan ske, at du bliver nødt til at afbestille dit kursus hos os, grundet sygedom eller andet. Derfor anbefaler vi, at du tegner en afbestillingsforsikring hos dit eget forsikringsselskab eller hos Europæiske Rejseforsikring.

Melder du afbud MERE end 1 måned før kursusstart får du 50% tilbage.
Melder du afbud MINDRE end 1 måned før kursusstart, ydes ingen refusion.
Du har 14-dags fortrydelsesret fra tilmeldingen. Hele beløbet for kurset opkræves efter de 14 dage

Indkvartering

Alle kursister indkvarteres i renoverede lejligheder med bad, toilet og køleskab. Hvis vi selv skal sige det, er det de måske bedste højskoleværelser i Danmark. Dyner, puder, sengelinned, håndklæde findes på alle værelser. Derudover er der vaskemaskiner og tørretumblere i boligfløjen.

Indkvartering-golfkursus2024

Ansvarlig for kurset