Overskrift:

Træk (Snatch)

Kort beskrivelse:

Denne øvelse bruger hovedsagligt den store sædemuskel, hasemusklerne, lægmuskulaturen, skuldermuskulaturen, kappemusklen.

Oversigtsbillede:
Træk (Snatch)
Beskrivelse:

Denne øvelse er kompleks og bruger derfor den store sædemuskel (Gluteus maximus), hasemusklerne (Biceps femoris, semimembranosus), lægmuskulaturen (Soleus, Gastrocnemius), skuldermuskulaturen (Deltoideus), kappemusklen. I denne øvelse skal der lægges vægt på kroppens nedsætningshastighed, hvorfor der er mere arbejde i benmuskulaturen. 

  • Billede 1: Vægtstangen skal være helt inde ved skinnebenet. Benene skal være i skulderbredde og bøjet. Armene skal være strakte. Ryggen skal være ret og spændt, mens blikket rettes fremad. 
  • Billede 2-3: Spændet i ryggen fastholdes, mens kroppen rejses.
  • Billede 4-5: Vægtstangen skal nu være helt inde ved kroppen, mens kroppen rettes helt ud i oprejst position i en fortsat bevægelse. Kom så langt ned med ballerne som muligt. 
  • Billede 6-7: Arbejd dig under stangen med armene, samtidig med at lårenes bagside arbejder aktivt og fødderne flyttes ud til siden. 
  • Billede 8-9: Pres kroppen op, indtil en oprejst position er opnået.

Kommentarer

Kommentarer:

Anbefalinger til dig

Anbefalinger: