Bliv bedre på racercykel - kursus på racercykel

Få mere ud af din cykeltræning med vores ugekursus

Er du passioneret omkring landevejscykling, men savner du udholdenhed og power på de lange ture? Oplever du ømhed i kroppen efter hård træning? Så er vores unikke ugekursus på Aalborg Sportshøjskole lige noget for dig. Vi kombinerer landevejscykling med målrettet styrketræning for at forbedre din præstation og velvære på cyklen.

AFLYST

Vi vil nørde cykling, position på cyklen, vedligeholdelse af cykel, styrketræningens effekt på cykelpræstation og hvordan får vi den inkluderet i vores træning. Vi vil i ugens løb komme på 3 fælles cykelture, hvor vi udforsker de nordjyske landeveje samt naturen. Turene vil være fra 40-100km ca. Der vil blive tilstræbt at tage hensyn til individuelle behov.

Overskrift

Kombinerer landevejscykling med målrettet styrketræning

forbedre din præstation og velvære på cyklen

Billede/video

Vi vil fokusere på styrketræningens gavnlige effekter, i kombination med cykling, og gennemgå hvordan vi implementerer denne i vores træning året rundt. Vi vil gennemgå teori om styrketræning og efterfølgende føre teorien ind i vægtlokalet, hvor vi vil udvide vores praktiske kunnen og øvelseskartotek. I styrketræningen vil der både indgå vægtudstyr og kropsvægtsøvelser.

Dagen vil typisk starte med en morgensamling og efterfølgende fælles aktiviteter såsom eks. morgenbadning, aktiv restitution, sang m.m.

➡️ Se programmet for kurset på racercykel

Medbring på cykelkurset

Cykel, cykeltøj (til al slags vejr) sko, ekstra slanger, dækjern, cykelhjelm, cykelflasker, træningstøj til styrketræning og badetøj
Det vil være muligt at have sin cykel på værelset eller i aflåst inddørs rum

Hvornår afviklet kurset på racercykel?

Uge 27: Søndag den 30. juni 2024 – lørdag den 6. juli 2024
Max. 20 kursister

4.995 DKK pr. person (kurset er omfattet af reglerne om momsfri undervisning)
Prisen er inkl. kost, logi, linned, dyner, puder, sengelinned, 1 badehåndklæde samt 1 alm. håndklæde og undervisning.
I forbindelse med din/jeres tilmelding betaler i for hele opholdet

Mod ekstra betaling: Enkeltværelse med bad á 600 DKK

Afbestilling

Det kan ske, at du bliver nødt til at afbestille dit kursus hos os, grundet sygedom eller andet. Derfor anbefaler vi, at du tegner en afbestillingsforsikring hos dit eget forsikringsselskab eller hos Europæiske Rejseforsikring.

Melder du afbud MERE end 1 måned før kursusstart får du 50% tilbage.
Melder du afbud MINDRE end 1 måned før kursusstart, ydes ingen refusion.
Du har 14-dags fortrydelsesret fra tilmeldingen. Hele beløbet for kurset opkræves efter de 14 dage

Indkvartering

Alle kursister indkvarteres i renoverede lejligheder med bad, toilet og køleskab. Hvis vi selv skal sige det, er det de måske bedste højskoleværelser i Danmark. Dyner, puder, sengelinned, håndklæde findes på alle værelser. Derudover er der vaskemaskiner og tørretumblere i boligfløjen.

Indkvartering på kurset på racercykel

Ansvarlig for cykelkurset

Jens Lund Jørgensen

30 års erfaring med licens landevejscykling, mtb, gravel og Zwift. Deltager ved VM Grand Fondo i Aalborg 2016.
Bachelor i Idræt fra Aalborg Universitet og Fysisk træner/underviser på Aalborg Sportshøjskole.

Jens Lund ansvarlig for cykelkurset